3 Elemente de Baza pentru un Logo Eficient

3 Elemente de Baza pentru un Logo Eficient

Logo-ul unei companiei este mai mult decat un simbol dragut si colorat. O sigla buna ofera imaginea business-ului, cu tot ce reprezinta el. O sigla cu un design slab, poate sa aiba un impact mai mic.

Logo-ul este folosit in diverse scopuri de marketing. Daca este folosit pe website-ul companie, atunci trebuie sa fie folosit si in campaniile de  marketing, social media. Este important ca sigla sa fie folosita pe obiecte promotionale, pe stick-uri personalizate, in brosuri  sau videoclipuri de prezentare. Sigla  trebuie sa fie ingrijita, sa atraga atentia indiferent unde este folosita. Analizati un pic aceste sigla, poate ca va ajuta.

 

logo

Logo

Exista cateva aspecte importante de care trebuie sa se tina cont. Un logo bun are urmatoarele elemente esentiale:

1.  Simplitatea

Pastreaza logo-ul cat mai simplu posibil. S-ar parea ca o sigla complicata pare mai profesionist, mai valoros. De fapt, o sigla complicata, cu multe detalii poate pierde sau distorsiona mesajul publicitar. Clientul isi va aminti mai greu o sigla complicata. In schimb, una simpla va putea sa realizeze ca:

  • Clientul isi va aminti de sigla;
  • La o imprimare de dimeniuni mici ( pe antet, carti de vizita, stick personalizat), o sigla simpla va pastra calitatea si seminificatia;
  • O imprimare de o calitate inferioara, nu va reduce eficacitatea unui logo simplu.

Este bine sa rezistam tentatie, de-a expune fiecare aspect al afacerii in design.Doar asa vom putea obtine simplitatea.Asadar, pastreaza simplitatea cu un design curat, lini distincte si text usor de citit.

2.  Memorabilitatea

Atunci cand un client cumpara un produs, cu siguranta, va vedea sigla. Pentru a face un brand usor de recunoscut, este important ca aceasta sa fie memorabila. Audienta targetata isi va aminti de sigla daca aceasta este:

  • atragatora
  • distincta
  • utilizeaza putine culori

De ce culori putine ? Pentru ca folosirea mai multor culori complica design-ul.In functie de mediul publicitar, e posibil sa folositi o versiune alb-negru. Mai multe culori ar putea face dificila citirea textului.

3. Unicitate

Design-ul unui logo unic nu trebuie sa fie complicata.Trebuie sa fie distinct, unic si sa pastreze mesajul companiei.O sigla complexa poate sa fie unica dar nu simpla si usor memorabila.Chiar daca ne referim doar la numele companie in sigla, vom obtine un element unic.

E bine sa amintim ca nu sunt recomandate schimbari majore si frecvente de sigla pentru ca afecteaza mesajul companie. Un logo trebuie sa fie fara varsta, proaspat si atragator in orice epoca. Asa cum este sigla Coca-Cola.Chiar daca au facut modificari minore, folosesc aceeasi sigla de zeci de ani.

Daca facem o comparatie cu Pepsi. Aici s-au facut mai multe modificari, asa cum apare in imagina de mai jos. Poate si acest aspect a contribuit la clasarea lui Pepsi in urma companie Coca Cola.

Logo Coca Cola - Logo Pepsi Cola

Logo – Coca Cola –  Pepsi Cola

Sigla este un element esential in marketing. Fara un logo eficient nu avem un stick personalizat sau o brosura promotionala de succes.Investitia intr-un un design bun, ajuta la diferentierea afacerii pe piata si este un element cheie in construirea unui brand puternic. Ai un logo eficient ?