3 Lucruri de care au nevoie Vanzarile de la Marketing

3 Lucruri de care au nevoie Vanzarile de la Marketing

Nu exista vanzari fara un marketing eficient. Departamentele de marketing si de vanzari sunt strans legate. Sigur ca intr-o mica companie, vanzarile si marketingul sunt asigurate de acelasi persoane. Asa comunicarea este mai eficienta iar firmele mici sunt mai agile. Sa nu uitam ca Microsoft, Google, Apple sau Facebook , la inceput,au fost mici companii.

Sigur ca daca o companie creste, se formeaza echipe.Comunicare nu mai este asa de eficienta.De multe ori, echipele de marketing au foarte putine cunostinte despre procesul de vanzare, la fel cum, echipele de vanzari au cunostinte reduse despre strategiile de marketing.

Cu toate acestea, pentru crearea unei strategii de marketing este importanta participarea echipei de vanzari. Trebuie sa va asigurati ca activitatile de marketing sunt concepute astfel incat:

  • sa creasca eficienta procesului de vanzare;
  • sa atraga potentiali clienti;
  • imbunatatirea ratei de conversie
vanzari-marketing

Vanzari-Marketing

Iata 3 lucruri de care au nevoie cei din echipa de vanzari de la echipa de marketing:

  1. Potentiali clienti mai educati. O sectiune de intrebari frecvente cu raspunsurile corespunzatoare este des intalnita pe website-urile firmelor. Este utila o lista cuprinzatoare de probleme cu care se conftunta potentiali clienti si modul in care acestea pot sa fie solutionate. Nu este o idee rea, crearea unei brosuri electronice cu aceste probleme. Echipa de vanzari nu mai pierde timpul cu explicarea solutilor oferite pentru problemele clientilor.  Va folosi timpul pentru cultivarea relatilor si incheierea vanzarilor. Brosura poate sa fie postata pe website-ul companiei sau copiata pe un stick persoalizat.
  2. Mai multi potentiali clienti.  Echipa de markenting impreuna cu cea de vanzari, poate sa creeze profilul complet al potentialului client. Acest profil ideal, va putea sa fie folosit mereu cand se creeaza o noua stategie de markenting pentru atragerea de noi clienti.. Asigurati-va ca produsul / serviciul este conceput sa atraga persoanele potrivite si ca acestea au acces la informatii complete.
  3. Diferentierea fata de concurenta. Marketingul impreuna cu vanzarile monitorizeaza concurenta, preturile, piata. Echipa de marketing creeaza materialele si alege canalele de promovare prin care compania se va diferentia fata de concurenta. Un exemplu de diferentiere este o promovare cu obiecte promotionale de tip memory stick personalizat la targuri si expozitii. Un stick personalizat comunica mai mult decat un alt obiect promotional, prin capacitatea de a stoca pe memoria stick-ului, a unei  mari cantitati de materiale promotionale si publicitare ( prezentari Power Point, PDF, cataloage, clipuri video ).

In final, din punct de vedere al echipei de vanzari, procesul de vanzare ar trebui sa fie facil, Cu conditia ca echipa de marketing sa atraga tipurile potrivite de clienti, mentinand un avantaj competitiv pe piata.