Cresterea Notorietatii Firmei

Ce legatura exista intre memorii USB si cresterea notorietatii firmei ?
Am sa stabilesc aceasta legatura dar inainte sa vorbim un pic despre notorietatea firmei, a brandului.

Notorietatea firmei este legata de modul in care firma este recunoscuta pe o anumita piata. Cresterea notorietatii duce la o atitudine favorabila fata de firma.

Asadar oferi un produs extraordinar la un pret excelent ? Dar conteaza daca nimeni nu stie de el ?

Importanta cresterii notorietatii

Probabil, cea mai buna strategie de marketing pe termen lung este construirea brandului, cresterea notorietatii. Mari compani multinationale ca IBM, Coca Cola, Microsoft tin mult la brandul lor si investesc enorm in publicitate si sponsorizarea diverselor evenimente.

Aceste investitii duc la cresterea notorietatii brandului, la fidelizarea clientilor si in final la cresterea vanzarilor. Este adevarat ca la unele lansari de produse, Apple nu a investit mult in marketing. Cu toate acestea a inregistrat cea mai mare crestere in top brand 2012. Dar aici este o alta poveste.

top-brand

Coca Cola este pe primul loc in top cu o valoare de 71,8 miliarde de dolari. Pe locul doi este IBM cu o valoare de 69,9 miliarde de dolari. A treia pozitie din top este Microsoft cu o valoare de 59,1 miliarde de dolari.

Construirea brandului presupune o mare expunere si o larga notorietate in piata pe care activezi. Nu este suficient sa fii cunoscut, este important si sa fii interesant.
Dar…

Cum sa construiesti un brand ?

In primul rand, sigur nu este simplu. Dar cum sa incepi ? Uite 5 pasi pe care poti sa-i urmezi:

1. Creeaza-ti un logo inconfundabil, relevant pe care-l sa-l promovezi peste tot.

Toate actiunile tale publicitare trebuie sa fie legate de logo-ul tau. Trebuie sa te asiguri ca imaginea logo-ului tau transmite „spiritul” companiei tale. Nu este deloc usor dar nu este imposbil.

2. Fii diferit.

De ce ar cumpara cineva de la tine si nu de la competitia ta ? Pentru ca esti diferit. Aduci un plus de valoare fata de concurenta ta. Te poti diferentia si prin publicitate, promovare sau chiar prezenta online.

3. Creeaza-ti un mesaj eficient.

Folosirea unui mesaj relevant, clar care sa-ti defineasca personalitatea companiei este un mare pas inainte. La fel ca si logo-ul, mesajul brandului tau trebuie sa-l promovezi peste tot.

4. Cunoaste-ti clientul

Imagineza-ti clientul ideal. Ce-i place mai mult ? Ce nu-i place ? Poti sa raspunzi la aceste intrebari ? Daca nu, concentreza-te si defineste clientul tau ideal. Este foarte important.

5. Fii memorabil

Testeaza metode diferite de publicitate si promovare pentru ca logo-ul si mesajul tau sa ajunga la potentiali tai clienti intr-un mod memorabil.

Cea mai eficienta metoda de crestere a notorietatii firmei

Problema este ca bugetul tau de publicitate nu are milioanele de dolari pe care le are Coca Cola. Cum poti sa cresti notorietatea companiei tale fara sa cheltui foarte mult ?

O idee ar fi sa folosesti obiectele promotionale. Ele sunt apreciate de clientii si furnizeaza o expunere publicitara repetata fara un cost suplimentar. In plus costul lor este mai mic decat orice alta forma de publicitate sau de promovare.

Multe studii de specialitate au demonstrat ca produsele promotionale au un mare impact pozitiv asupra companiei care le ofera. Dintre studii amintesc cele conduse de Promotional Products Association International (PPAI), Baylor University, Georgia Southern University.

Dar nu toate obiectele promotionale sunt la fel. Aceleasi studii mentioneaza ca produsele promotionale devin eficiente daca sunt utile si atragatoare.

Iti recomand sa folosesti memoriile USB ca si obiecte promotionale. Memory stick-urile personalizate, prin capacitatea lor de stocare, pot comunica mai mult decat orice alt obiect promotional.

Poti sa-ti promovezi produsele nu doar cu logo-ul tau personalizat pe stick ci si cu materiale promotionale copiate pe memoria USB.

In 2006, Toyota a lansat in S.U.A. fara o brosura distribuita prin posta, o campanie de promovare pentru noul model SUV Lexus RX350. In schimb, au fost distribuite 21.000 de cadouri memory stick.

Chiar daca o parte dintre destinatari au fost derutati la inceput, ei au inteles imediat mesajul dupa ce au scos capacul de plastic al micutului stick USB. Punand memory stick-ul la portul USB al calculatorului, ei au avut acces la poze, clipuri video, prezentari interactive.

Astfel, o impresionanta cantitate de materiale promotionale care nu putea fi livrata fara ajutorul stick-ului USB, a ajuns la potentiali clienti.

Daca ideea unei promotii este sa impresioneze, sa ofere modele individualizate care sa genereaze un impact pozitiv asupra imaginii companiei tale atunci trebuie sa te gandesti la memory stick.

stick-personalizat

Exista mai multe tipuri de memory stick-uri personalizate. Pot sa fie sub forma de card bancar, pix, cheie sau orice forma pe care o doresti. Imagineaza-ti un memory stick, o minicopie a produsului tau zilnic in mana clientului tau. Nu-i asa ca vei avea un mesaj promotional mai puternic ?

Memory stick-ul, cea mai ingenioasa si functionala aplicatie pentru transferul si manipularea informatiei, a devenit unul dintre cele mai utile obiecte promotionale. Conform unui studiu din 2009 al Promotional Products Association International (PPAI), 69% dintre cei chestionati ar dori sa primeasca obiecte promotionale utile, folositoare.

Memory stick-urile, prin utilitatea lor, construiesc o relatie speciala cu clientul tau. Odata ce stick-ul USB este acceptat, ai deja o relatie care va continua atata timp cat va fi folosit si apreciat de clientul tau.

Daca cunosti si alte metode eficiente de promovare te rog sa ne spui si noua.