Cum putem Masura Eficienta unor Produse Promotionale ?

Este dificil sa alegi produse promotionale eficiente. Exista o multime de variante si este foarte greu sa alegi care produs este mai eficient. Strategiile de marketing sunt deseori abstracte si pline de calcule si numere. Orice departament de marketing analizeaza strategiile de marketing pentru a determina daca sunt eficiente.

Determinarea eficientei unei campanii de marketing si in particular a unor produse promotionale, poate sa fie complexa. Ea poate sa fie diferita de la o firma la alta.

In general se urmaresc doua marimi importante: costul si rezultatul. Daca avem valori pentru aceste marimi, putem sa masuram eficienta, ROI. Scadem din profit costul, inmultim cu 100 si impartim la cost.

ROI, Produse Promotionale

Putem sa consideram eficienta, de fapt, un return of investment ( ROI). Fiecare companie poate avea o perceptie diferita a ceea ce se considera un ROI de succes. Este utila monitorizarea ROI-ului pentru fiecare campanie, pentru a intelege ce functioneaza mai bine.

Produse Promotionale
Produse Promotionale

Cum putem sa determinam ce vanzari au fost generate de produsul promotional pe care l-am folosit ? Dificultatea determinarii eficientei unui produs promotional consta in faptul ca este greu sa izolam ce aspect al vanzarilor este rezultatul obiectului promotional. Generarea vanzarilor poate sa fie si urmarea altor campanii de marketing.

Ei bine, aici intervine testarea A / B. Este bine ca sa privim aceasta testare ca un experiment. Testarea A / B ne permite sa izolam o variabila si sa determinam cat de efecient este un produs promotional fata de un altul.

Un test A / B poate sa fie rulat in mai multe moduri. Un mod de a rula testul este cel geografic. Puteti oferi materiale promotionale intr-un singur oras. Daca aveti o crestere a vanzarilor in orasul respectiv, este posibil sa fie rezultatul produsului promotional oferit.

O alta modalitate este de a masura vanzarile intr-o perioada in care nu aveti lansate nicio campanie de marketing. Apoi, se lanseaza campania de produse promotionale. Daca vanzarile au crescut, este posibil sa fie efectul campanie de obiecte promotionale.

Se poate ajunge la diverse combinatii de campanii si produse promotionale. Asa ajungem sa identificam, intr-o anumit interval de timp si intr-o anumita zona, produsul promotional cel mai eficient pentru compania ta.

Lasă un răspuns