Top 5 Resposabilități ale unui Manager de Marketing

Top 5 responsabilități ale unui manager care nu cred că se vor schimba niciodată și care constituie trăsăturile importante ale unui director de marketing de succes.

1. Atingerea obiectivelor de marketing

Adevărul este că principalul motiv al eșecului este legat de incapacitatea de a îndeplini obiectivele propuse. Atingerea obiectivelor este legată de fiecare componentă a planificării strategice de piață, inclusiv de ceea ce privește produsele, serviciile, productivitatea sau finanțele.

2. Rezolvarea problemelor

Un obiectiv de marketing neatins nu este decât o nouă problemă nerezolvată. Singurele aspecte care te împiedică să atingi succesul într-o activitate de marketing eficientă sunt problemele, dificultățiile. Abilitatea de a le ocoli e esențială în obținerea succesului.

3. Motivează

Dacă nimeni nu te ascultă, nu crede în tine, nu vei reuși. Dacă oameni nu fac altceva decât stricul necesar orice strategie de marketing va eșua.

Trebuie să-i motivezi pe ceilalți să-ți urmeze viziunea, să susțină și să îndeplinească obiectivele pe care le-ai stabilit. Pentru a-i motiva pe ceilalți să te urmeze, trebuie să dovedești că ai ceva mai mult decăt capacitatea de control și de comandă. Practic, trebuie să câștigi încrederea și respectul celorlalți. Aceasta e cheia succesului.

Top 5 Resposabilități ale unui Manager de Marketing
Top 5 Resposabilități ale unui Manager de Marketing

4. Promovează și inovează

Cu mulți ani în urmă, am fost fermecat de cartea lui Peter Drucker ” Inovația și sistemul antreprenorial ” și m-am gîndit ca este potrivit un citat a acestui guru în management care spunea că scopul unei afaceri este ” să creeze și să mențină clientela ” . Doar prin inovarea continuă a produselor, serviciilor, proceselor și metodelor promoționale, companiile își pot face clienți si-i pot fideliza.

5. Concentreză-te pe sarcinile importante

Una dintre cele mai importante sarcini este să mobilizezi resurse limitate, în special umane și financiare, în acele zone zone unde pot contribui cel mai bine la succesul fimei tale.

Legea alternativelor care se exclud spune că a face un lucru înseamnă a nu face altceva. Timpul e resursa cea mai prețioasă. Timpul e limitat, irecuperabil și de neînlocuit. Modul în care îl aloci poate fi un factor determinat cu tot ceea ce realizezi sau nu.

Lasă un răspuns